استاندار یزد درافتتاح نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد:خوشنویسان هنرمندان عرصه توحید و ولایت هستند

استاندار یزد در مراسم افتتاحیه و تجلیل از برگزیدگان نهمین دوره جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد گفت : خوشنویسان ، هنرمندان عرصه توحید و ولایت هستند .

محمد رضا فلاح زاده در این مراسم اظهار داشت : اگر قلم به دستان و هنرمندان متعهد رسالت خود را به خوبی انجام نمی دادند و هنر خود را به نمایش نمی گذاشتند ، در عرصه معنویت پیشرفتی نداشتیم .

فلاح زاده تصریح کرد : شایسته است تمام هنرمندان در چارچوب ولایت پیامبر اسلام (ص) ، ائمه اطهار علیهم السلام و ولایت فقیه فعالیت نمایند .

نائب رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد هنر خوشنویسی را هنری قدسی نامید و ادامه داد : این تنها هنری است که در قرآن ، کتب ادعیه و کتابهای حکمت آموز دیده می شود .

وی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس رزمندگان را بزرگ ترین هنرمندان تاریخ ایران دانست و گفت در 200 سال گذشته بیش از سه و نیم میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شده اما در 8 سال جنگ تحمیلی حتی یک وجب از این خاک مقدس به دست دشمنان انقلاب و نظام نیفتاد .

استاندار یزد افزود : انقلاب اسلامی و خون شهدای هشت سال دفاع مقدس فرصت جبران کم کاری هایی که در زمینه معرفی معارف ائمه اطهار (ع) در طول تاریخ صورت گرفته بود را فراهم کرده و این وظیفه هنرمندان جامعه است که از این فرصت بهترین بهره را ببرند .

فلاح زاده بیان داشت : جشنواره ملی خوشنویسی رضوی یزد با تلاش فرهیختگان دلسوز توانسته است ارزشهای معنوی ، الهی و انسانی حضرت رضا (ع) را با هنر زیبای خوشنویسی به شایسته ترین نحو منتقل کند و در این عرصه جریان ساز و تاثیر گذار باشد .

وی همچنین استاد محمود رهبران مشاور هنری دبیر نهمین جشنواره ملی خوشنویشسی رضوی یزد را هنرمندی متعهد ، متدین و ولایت مدار دانست و گفت : تواضع ، خلوص و نجابت از ویژگیهای هنرمندان واقعی و مردمی است و استاد رهبران نیز در این گروه از هنرمندان قرار دارد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا